tirsdag 14. mai 2013

Blåmeis (Cyanistes caeruleus)


Dette gul/blå nøstet (svensk naturligvis, - undres da på hvordan denne ser ut i Norge) sjarmerte meg helt i senk. Den var nok ikke så opptatt av meg. Hva tror du den ser på?


Følg blikket dens, så kanskje du ser det!


Jeg trodde Blåmeisen bare spiste solsikkefrø, 
for det kan virke slik på de som besøker foringsplassen min, 
men Blåmeisen spiser faktisk gjerne insekter som fluer og edderkopper.

Skjønner ikke da at den ikke prøvde seg på fluene som svermet rundt denne. 


Du kan lese mer om Blåmeisen på Wikipedia her: http://sv.wikipedia.org/wiki/Blåmes

Og lyden av en Blåmeis finner du her: http://www.fuglar.no/galleri/lyder.php


2 kommentarer:

  1. Tror den ville sett litt snål ut fargene rødt, hvitt og blått!?
    En veldig flott serie av Blåmeisen, Knut!
    Herlig historie om herr og fru and, under også. Så godt den lille konflikten løste seg:)
    Hmmm,- lurer på den kinesiske kommentaren.... den er å se på div blogger,- fikk en slik jeg også. Ble redd for en ny virus, men du har jo på ordbekreftelse... så da vet jeg ikke?!

    SvarSlett