søndag 21. juli 2013

Måkedans


Måker er ofte utskjelte fugler, og jeg skjønner det godt for det er ikke alltid de oppfører seg så pent eller sympatisk. I kampen om å finne mat kan de ofte bruke ufine metoder og skremme bort mindre fugler eller for den saks skyld til slutt spise dem. Slik er naturen; den sterkeste overlever.

Men denne måka syntes jeg var vakker der den nærmest oppførte en dans for meg og viste frem sine flotte vinger og flotte farger i det reneste hvitt, grått og sort. Det var ikke bare én landing, men flere tett fulgte hopp opp og ned. Jeg ble helt fasinert over danseoppvisningen.


Og så sliter jeg med å skille de forskjellige måkene fra hverandre. Heller ikke lett når noen kan være ungfugler.


1 kommentar:

  1. Lekre bilder, Knut,- jeg slutter aldri å la meg fascinere av måkenes vinger i positurene du har fanget så flott her! Veldig bra!
    :)

    SvarSlett