søndag 17. april 2016

Mere idyll på Ejdetjernet


Det er et område med beitemark mellom veien og tjernet så det er vanskelig å komme helt inn på godt skuddhold på fuglene. Det blir derfor mest miljøbilder å vise denne gangen også. Ved en senere anledning skal jeg ta med meg en sykkel og sykle hele veien rundt tjernet, - en tur på ca 6 km. Det finnes noen steder muligheter for å komme lenger ned mot vannet enn fra selve veien.

Bildet over viser Viper som har begynt på "vårdansen". De oppviser den reneste akrobatflyvingen opp og ned i lufta.


En hettemåke som leter etter et egnet sted å bygge sitt rede.


Svanene ligger og sover ennå tidlig på morgenen som dette var. Eller kanskje de ruger på noen egg allerede?


Morgenstell?


Svanesjøen.


 En Gråhegre inn for landing.


Også Hegren har funnet seg sin plass på en liten øy.


En Kaie kom på besøk på nært hold.


  Toppendene holdt seg samlet i flokk.



1 kommentar:

  1. Å, jøje meg, Knut.....! Nå har jeg virkelig fått meg noe nye favoritter her inne hos deg.
    Nr 1, 4 og de siste av toppendene... ærfuglen lenger ned... den stupende hettemåka, ja, det er bare å nevne i fleng.
    Nå fikk jeg skikkelig lyst å komme meg ut på fuglejakt... virkelig inspirerende!
    Ha en fin uke, Knut :)

    SvarSlett