torsdag 16. juli 2015

Linerle unge


Linerlemor var ute på tur med sin unge. Sjelden jeg ser mange linerleunger. Det er kanskje ikke så mange som vokser opp?


Oppdaget den først rett utenfor terrassen vår. Den var svært lite sky. Noen ganger satte den seg på markisen vår og ventet på mor.


Mor for omkring på leit etter insekter som den fant på plenen vår. Straks munnen var full bar det tilbake til ungen.



Jeg ser at det er litt støy i bildene hvilket skyldes at kamera var stilt inn på litt høy ISO. På min Nikon D7100 blir den synlig på ISO1600. Jeg kan støyfjerne det i etterbehandlingen, men jeg ser at det går ut over skarpheten i bildene. Detaljene i fjærdrakten smøres ut dessverre. Da velger jeg heller å leve med litt fargestøy.


ooOoo

Dagen etter dukket Linerlemor opp med to unger som hun jobbet hardt for å finne mat til. De satt for det meste stille på bakken og hylte av glede hver gang mora kom med noe mat.





2 kommentarer: