fredag 9. august 2013

Svanefamilie en morgenstund


Det var ikke tvil om hvem som var sjefen på Østensjøvannet en tidlig søndag morgen. Hann svanen seilte rolig og majestetisk omkring og dersom selv en ganske stor Grågås prøvde seg ble den raskt satt på plass av sjefen sjøl. Legg merke til at hannens sorte knopp på nebbet er langt større enn hunnens.


Mor passet ungene i en stille vik.


Svanene lever nå virkelig opp til navnet "den grimme elling" og de har blitt ganske så store. De vokser fort.



5 kommentarer:

  1. svane ungene er så søte :-)

    SvarSlett
  2. Å, jøss, som de har vokst siden sist jeg var der.... lar meg ikke slutte å fascineres av denne majestetiske fuglen,- tror jeg ha sittet og sett på dem i evig tid. Det første og siste bildet likte jeg veldig godt!
    Ha en alle tiders helg:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk og god helg til deg også!

      Slett
  3. Svaner er flotte fugler synes jeg, hadde de vært mer skjeldne så hadde vi ikke fått sett oss mett på dem.

    SvarSlett
  4. Hvor du er heldig som har fått knipset disse vakre fuglene!!Mine favoritter:)))

    Jeg venter på att dem skal komme tilbake til min lille innskjø..men det blir vel ikke før til senvinter!!

    Herlig blogg!!

    SvarSlett