torsdag 25. februar 2016

Vårtegn


Nå brytes stillheten av hese trompetskrik fra gjessene som kommer inn for landing. Gjessene har begynt å samle seg på åkeren. Her fotografert i den lave aftensola i ettermiddag.

Det var mye gøy å oppleve på min ettermiddagstur i dag. En Musvåk kom flyvende bare noen meter fra meg med et stort bytte i nebbet, - trolig en rotte ut fra størrelsen å bedømme. Jeg var dessverre ikke parat med kamera, - den kom for brått på meg, så det får bli med historien. Bak et tre tittet en røyskatt (tror jeg) frem. Fikk bare en kort titt på den, men kan vanskelig tro det var noe annet. Og på den aftenrøde kveldshimmelen så jeg store svermer av fugler, men på så langt holdt var det umulig å fastslå hva slags fugler det var.

Våren er på gang! I skjærgården har det allerede vært mange nok dager med gjennomsnittstemperatur over null til å kunne si at det er vår. På fastlandet er det ennå for kaldt om nettene.

2 kommentarer:

  1. Nydeligt fortalt og vakkert bilde!!Likte den duse stemningen som du fikk ved å ta bilde om ettermiddagenDet er rett og slett praktfullt dette bilde :))

    SvarSlett
  2. ja historien om tapte sjanser er litt typisk for oss fotografer :-) men det bilde du fikk er jo supert Knut !

    SvarSlett