mandag 16. februar 2015

Vårtegn


Noen Grågjess overvintrer, men jeg må si jeg ble overrasket da jeg plutselig hørte skrik over hodet mitt og så mer en 20 gjess i V-formasjon passere nå i slutten av februar. På jordet bortenfor oss observerte jeg en liten gruppe som hadde okkupert det vanlige møtestedet hvor det vår og høst er ganske så tett av disse inklusive Canadagjess. Gruppen på 20 fløy videre nordover uten å lande på jordet.

I hagen i dag observerte jeg også at påskeliljene så vidt begynner å titte opp av jorda. Fant det best å legge på litt mer jord for å beskytte de litt ekstra mot enkelte kalde netter som sikkert kan komme.

Så jeg konkluderer med at den milde vinteren gjør sitt til at våren ser ut til å komme tidlig i år.


1 kommentar:

  1. Hærlige tider fremover nå Kunt, nå er bare utfordringen å sette av tid til å fotografere.

    SvarSlett